El Recuadro / ABC de Sevilla
Antonio Burgos
Escolta, noi, no te extrañ que el Burgos escriba el seu Recuadre en catalá. Totalmente macarronic, pero català de pata negre. Lo que fut el Mont de Pietat i Caixa de Ahorris de Sevilla, que era de l´Arzobispat, i lo que fut la Caixa de Ahorris Sant Fernand, que fut fundat per la Diputació en temps de Franc, fut tot agrupat i absobit en una sola Caixa con nom de ayencia de viatges, o de refresc sin burbús: Cajasol, que sonava a Cajasol de naranxa i Cajasol de limó.
Cajasol fut el paradis del Partit Socialiste, una terminal para col.locar enchufats, i paniaguats, i para donar credits molt generossos a seus amiguets i negocis, sin garantzas, i para perdonar los credits endispués. Pagaron campeñes electorals enters, con credits devolts por el métod del ya te veré. ¡Un negoci! Cajasol monteu el seu equip de basket, i se gastó molt pelas de les ahorradors en comprar xugadors deséch de tient y cerrat de la NBA, i se gastó molt millons en basketistas negres i americanes, per roneart.
La Obre Social de Cajasol fiz muchas convidats a restauraciós de monumènts, a iluminaciòs de iglesies, a la edició de llibres de amiguets, a cicles de conferencies bien pagats i bien cobrats por les intelectuals organiques de la pomade del socialisme i de la progressía. I a les cofradíes sevillanes las puss de sunvencions, i de patrocinies, i de aiudes hasta el tech de pali, i les capil.lites, tragand.
I tot quest fiz que aparecier en Sevilla un neu poder factic: el senyor Pulíd, qui mandava tel.la mariné en la cibdad. Sin passar per les urnes i sin ser elegí per les votants, mandava més que el president de la Diputació y casi tant como el alcald. Pero lleguéu la reform bancari i credititcia i el senyor Pulid tuvo que asegurars su mamel.la y su mamandurri conform a las neus leis bancaries: integró el seu chiringuit en Banc Sívica, que fut el neu nom del equip de basket i el que fut colocat en tots les sucursals de la antica Cajasol, unit a les navarres y a les burgalesses.
I aun siend el senyor Pulíd més socialist que la rossa del escud del punyo, el Govern de Rajoy le doneu moltes millons de pel.les para acomplir la lei, a fond perdíd. Mes el senyor Pulíd, en vez de gastarla en donar credits a pequenyes empresaries, i autonomes, tieses y asfixiats per la crissis, alçó la Torre Pelli, come les calonyes que fizieron la Catedral: "Fagamos una torre tal que les segles veniders nos toment per gilipolles". Una Torre Pelli que el senyor Pulíd se hizo a sí mism, un automonumet, ¡i a la Yirald, que le den por sac! I como tot el dinèr se lo gastò Pulíd en la Torre Pelli, Banc Sívica estaba asfixiats, tiés com la mojám, y fu vendíd a la baxa, malvendid, a les catalans de La Caixa, a cencerres tapats, sin decir nad en Sevilla y sin dar explicaciò. A la Chunta de Andalucía le paresciò de perles, que Sevilla perdié su Caixa propia, i que Ban Sívica se quitár el sombret de ala anch i se pussiere la barretina, ¡Visca Andalucía Lliura, per les coxons!
I ahora está la patat calient de la Torre Pelli en el tejat de Barcelona, perque es de les catalans i parla el mismo catalá que este Recuadre. El problem economic de Sevilla está solucionat: el senyor Pulíd ya tiene su apañet en el Consell de Administraciò de La Caixa. A ver si les catalans de La Caixa que han comprat la Torre Pelli la parant porque la pela es la pela i les catalans no son tan aficionats a tirar el dinér come el senyor Pulíd.
2 comentarios:
Gracias por el artículo, aunque del 2º párrafo no he sido capaz de seguir, no sé para que escribe Antonio Burgos todo el artículo en catalán. Alguna razón tendrá aunque no creo que muchos lo hayan leído entero.
No creo que lo paren los catalanes. Están haciendo patrimonio a costa de apropiarse del paisaje visual de toda Sevilla y eso vale mucho dinero.
Luego no vendrán nada, pero aún así les compensa.
Se trata de una estafa a costa del dinero público de todos, para que el beneficio se valla a Cataluña.
Publicar un comentario